Sound of Heaven RECORDS 
Record Company for Bhajans and other Spiritual Music


Naslovnica

Harma & Cro Bhajan Group

Sai Baba o Bhajanima

Slike

Kontakt

CD Web SHOP

Linkovi


Izdani CD-i:

O Bhagavan

Sai Ram Bhajo Mana
unplugged CD

© 2005 Sound of Heaven RECORDS



In English

 

 

 

Sai Babin govor o pjevanju bhajana 1992.

 

Pročistite svijet Sankirtanom

 

Nema doba kao što je Kali doba, niti jednog,

kad se, samo meditacijom na Božje ime,

može ostvariti najviši cilj.

O, blagoslovljeno doba!

Čak se i multimilioner mora zadovoljiti

običnom odjećom i hranom.

Ne može živjeti hraneći se zlatom.

Kad je vrijeme nepovoljno i štap se može pretvortiti u zmiju.

Dok se, kad je povoljno, i prašina može pretvoriti u zlato.

Kotač vremena može i učenog čovjeka načiniti glupanom,

a glupan može postati mudrac.

I bogataš može odjednom postati igračkom božice siromaštva.

Koliko god molili, ne možete dobiti ono što vam nije suđeno.

O mladi ljudi, ne gajite nikakve želje.

Umjesto toga, živite intligentnim i uzvišenim životom.

Što još da vam kažem, o dobri ljudi okupljeni ovjde?

 

Utjelovljenja Božje ljubavi!

"Samyak-kīrtanam sankīrtanam" (skupno pjevanje bhajana je najbolji oblik pjevanja bhajana). Velika je razlika između kīrtana i sankīrtana. Kīrtana je osobna stvar. To je pjevanje pojedinca za ispunjenje vlastitih molitvi. Sankīrtana ima za cilj dobrobit čitavog Univerzuma. Opisuje ga se i kao zajedničko pjevanje - "Samājika bhajan". Takav način pjevanja bhajana prvi je pokrenuo Guru Nānak, osnivač Sikhizma.

Sankīrtana ima za cilj pokazivanje jedinstva u različitosti. Kad se svi sudionici sjedine i pjevaju unisono, u jedan glas, to se zove sankīrtana.

Četiri vrste sankīrtane

Postoje četiri vrste Sankīrtane: prva je gunasankīrtana, druga je līlasankīrtana, treća je bhāvasankīrtana i četvrta je nāmasankīrtana.

Gunasankīrtana se odnosi na vrstu bhajana kojima poklonici nabrajaju dobre osobine Boga, doživljavaju jedinstvo s Bogom i stječu Božje osobine. Tyāgarāja je njegovao taj način pjevanja. U jednome od svojih kīrtana uzviknuo je:

O Gospode! Ti si iznad svih riječi.

Je li moguće čak i Brāhmi, ili drugim božanstvima, uveličati Tvoje veličanstvene podvige?

Ja čekam Tvoju milost. Poslušaj moje usrdne molbe.

Ti si učitelju vratio sina, kojeg mu je odnio bog Smrti.

Ti si pobjedio boga Ljubavi.

Ti si oslobodio iz zatvora Vasudevu i Devakī.

Ti si zaštitio Draupadī, kad te molila u očajanju.

Ti si bio čuvar Pāndava. Ti si Kucelu oslobodio njegovog siromaštva.

Ti si spasio 16000 djevica od ropstva!

Tako je Tyāgarāja u svojim pjesmama nabrajao veličanstvene Božje osobine.

 

Gīta Govindam je primjer līlasankīrtane

Līlasankīrtana se osnosi na uživanje poklonika u svetim Božjim igrama - na potpunu zaokupljenost ekstatičnim plesom i pjevanjem. Primjer za to je Jayadevina "Gītagovinda".

Bhāvasankīrtana - ilustracija za taj oblik je sama Rādhā koja izražava svoje različite osjećaje prema Bogu i poistovjećuje se s Bogom u svakom načinu štovanja. Ona je svoje štovanje izražavala na pet načina - śānta (spokojstvo), sākhya (prijateljstvo), vātsalya (majčinska ljubav), anurāga (privlačnost), madhura (slatkoća). Rādhā i Mīrā su bile predstavnice bhāvasankīrtane.

Nāmasankīrtana - predstavnik tog oblika kīrtane bio je Caitanya. "Sva su imena Tvoja. U Kozmosu ne postoji ništa što ne nosi biljeg Tvog imena ili oblika."

Sarvaroopa Dharam Shaantham

Sarvanaamadharam Shivam

Satchidaananda roopam Advaitham

Sathyam Shivam Sundaram

(Svami je otpjevao ovu strofu.) Caitanya je uživao u pjevanju Božjeg imena, kao oznake svega što je prekrasno i veličanstveno u Univerzumu.

Sjaj Prasanthi Nilayama

Dok su u svakoj od predhodnih era vjernici prihvaćali jedan ili drugi način pjevanja u Božju slavu, oni koji danas borave u Prasanthi Nilayamu imaju izuzetnu sreću da uživaju u sva četiri oblika sankīrtana. Bhajani koji se ovdje pjevaju kombinacija su sva četiri oblika sankīrtane.

Važnost nāmalikhite

Tu je još i jedan poseban oblik veličanja Božjeg Imena - nāmalikhita (pisanje Božjeg Imena). Mentalno kontempliranje o Božjem imenu, izgovaranje Imena ustima i pisanje Imena rukom, služe pročišćenju uma, govora i djela (trikārana śuddhi).

Ime Gospodnje bilo je slavljeno na različite načine širom svijeta. Jayadeva je bio onaj koji je uvijek uživao u Božjim igrama (līlāma), doživljavajući prisustvo Boga u sebi, posvećujući svaku svoju svakodnevnu djelatnost uživanju u Božjoj igri, osjećajući kako nije ni za što drugo, osim za Božju ljubav, stapajući svoju ljubav s Božjom ljubavlju, te je tako postao utjelovljenje same Božje ljubavi. Kako ljudi nisu shvaćali duhovno značenje njegovih kīrtana, pogrešno su razumjeli i tumačili značenje Jayadevinih stihova (aštapadha).

Hanumānova jedina želja

Hanumān je po završetku svoje misije na Lanki, otišao u Sīti po njen blagoslov prije povratka Rāmi. Tada je majka Sītā blagoslovila Hanumāna ovim riječima: "Hanumān! Ti si pun smjelosti, inteligencije i hrabrosti. Neka nikad ne ostariš." To nije razveselilo Hanumāna. Primjerivši njegovo razočaranje, Sītā ga blagoslovi ponovo: "Hanumān! Ti si pun vrlina! Neka stanovnici svih triju svjetova hvale tvoje osobine." Hanumān je bio zbunjen i pognuo je glavu, kao da mu je neugodno slušati pohvale. Vidjevši Hanumānove reakcije, Sītā ga konačno blagoslovi ovako: "Neka te Śrī Rāmā uvijek voli!" Čim je čuo te riječi, Hanumān se oduševio. "To je sve što sam htio," reče on. "Moram biti vrijedan Rāmine ljubavi. Život bez Rāmine ljubavi je potpuni promašaj. To je živa smrt. Jedio što želim je Rāmina ljubav."

Hanumān je bio majstor za glazbu. Nije bilo nikoga tko bi ga nadvisio u pjevanju. Čak ga ni Narada i Tumbura nisu mogli nadvisiti. Iako tako veliki pjevač, uvijek je pjevao samo Rāmino ime.

Pobožno pjevanje

Pa što je onda bit sankīrtana? Njegova osnovna svrha je stjecanje Božje ljubavi. Kombinirajući glas, melodiju, osjećaj i ritam (u odgovarajućem ritmu pjesme), poklonik treba utonuti u pjevanje. Uskladivši osjećaj s predanošću i ljubavlju, svete riječi trebaju biti izljev ljubavi za Boga. Samo to je pobožno pjevanje. Kad se pjesma izvodi bez shvaćanja značenja riječi i bez ikakvog unutarnjeg osjećaja, odnosno istinske ljubavi za Boga, to je mehanička izvedba. Bhāva (osjećaj), rāga (melodija) i tāla (ritam) su ključni za ispravno pjevanje.

I samo ime Bharata (Indija) predstavlja kombinaciju ta tri elementa - Bha-ra-ta. Na kombinaciju ta tri elementa treba paziti pri svakoj aktivnosti u svakodnevnom životu. To pravilo treba primjeniti čak i kod učenja. Bhāva, u odnosu na učenje nekog predmeta, znači potpuno razumijevanje predmeta. Rāga podrazumjeva njegovanje ljubavi za predmet, a tāla znači izražavanje vlastitog znanja suvislo i jasno.

Razumijte značenje pjesama dok ih pjevate

Ne obraćanje pozornosti na riječi prilikom izvođenja Thyagarajinih pjesama, dalo je smiješne rezultate. Tyāgarājine pjesme su na teluškom jeziku. Tamilski muzičari, inače vrsni glazbenici, često bi pri izvođenju Tyāgarājinih pjesama unakazili riječi i učinili ih besmislenima.

Thyagaraja, u jednoj od svojih pjesama pjeva: "Ne pogadakunte nīkemi kodavu Rāmā!" (Ako te ja ne slavim, što Ti time gubiš, o Rāmā!?"). Tamilski muzičar pjevao je pjesmu tako, da je njeno značenje bilo: "Ako ja jedem pakode, što ti time gubiš?"

Izuzetno je važno da se pri izvođenju pjesme za vrijeme sankīrtana i bhajana, točno prenese smisao riječi, osjećaji skladatelja i melodija pjesme. Tko ne razumije smisao riječi, neka pita one koji znaju.

Utjelovljenja Božje ljubavi!

Smatrajte skupno pjevanje svetim bogoštovnim činom. Čak ako i nemate glazbenih sposobnosti, ponavljajte imena Božja s osjećajem i ljubavlju. Nema moćnijeg sredstva za spoznaju Boga u kaliyugi (Kali dobu), od pjevanja Božjih imena.

Dhyāna (meditacija) u kritayugi, yajna (žrtva) u tretāyugi, arcana (štovanje Idola) u dvāparayugi i nāmasankīrtana (ponavljanje Božjeg imena) u kaliyugi - to su načini propisani za spoznaju Boga.

Nāmasmarana (ponavljanje Božjeg imena)

Držanje Imena na umu je panaceja (lijek za sve bolesti). Kad se Ime pjeva kao uglazbljena pjesma, ono beskrajno usrećuje srce. Mnogi pānditi recitiraju Imena kao stihove (śloke). Oni ne poznaju osjećaj snažne čežnje koji je izražen tim stihovima. Neki glumci mogu izgovarati riječi glasno i jasno, a bez ikakve dubine osjećaja. No, kad se Imena pjevaju melodiozno, ona diraju u srce i pjevače i slušače. Čak i nevjernici i agnostici zadovoljno kimaju glavama, kad slušaju pobožnu glazbu.

Osjećajno otpjevana pjesma dira u srce

Riječi pjesme mogu biti otpjevane prozaično, ne dirnuvši slušatelja. No, kad ih se otpjeva s osjećajem kao u pjesmi "Rāmā, nannu kāpādu!" (Rāmā, spasi me!) one trzaju strune u našim srcima. (Swami otpjeva pjesmu da pokaže njenu moć). Takvu slatkoću sadrži pjesma kad se izvede melodiozno.

Svatko, bio upućen u glazbu ili ne, treba pažljivo slušati pjevača i pokušati s osjećajem ponoviti riječi pjesme.

Neki ljudi za vrijeme bhajana uopće ne miču usnama. Moglo bi se reći da oni pjevaju mentalno, u sebi. No to nije ispravno. Ako imate pobožne osjećaje, trebate ih izraziti jezikom sjedinjenim s bhajanima. Samo tada se to može nazvati sankītranom - unisonim pjevanjem s drugima.

Trebate Imena pjevati glasno, punim glasom, koliko god vam grlo dopušta. Samo tada će Bog odgovoriti punom mjerom i prosipati svoju milost na vas. Nitko neće utopljeniku priskočiti u pomoć ako su mu uzvici slabašni. Samo kad glasno viče u pomoć, najjače što može, ljudi će čuti njegovu viku i potrčati mu u pomoć. Sankīrtana znači pjevati s predanošću i žarom.

Svi trebaju shvatiti da je svaki ud i organ dat čovjeku da ih koristi u svete svrhe: jezik - za ponavljanje Božjeg Imena, ruke - za štovanje, noge - za olazak u hram, itd. Te se organe ne smije koristiti u isprazne i ne-svete svrhe. Posvećujući tako svako svoje osjetilo, čovjek treba pročišćavati um i razmišljati o Bogu.

Jedino sredstvo za pročišćenje zagađenog svijeta

Utjelovljenja Božje Ljubavi!

Nemoguće je opisati slatkoću i svetost Božjeg imena. Razmjerno snazi predanosti s kojom pjevate ime Gospodnje, steći ćete dobrobiti i radost. Svi se trebaju truditi da pjevaju Imena u jedan glas. Danas je svih pet elemenata što čine svijet - prostor (eter), zrak, vatra, voda i zemlja - zagađeno. Ne možete više doći do čiste vode ili čistog zraka.

Zvuci koje čujete, su nečisti. Zemlja je zagađena. Kaliyuga (doba sukoba, razdora i svađa) postala je "kalmaśa yuga" (doba prljavštine). Jedino sredstvo za pročišćenje svega toga je pjevanje Božjeg imena.

Ljudi danas troše većinu svog vremena na gledanje televizije i videa. Pa zar je onda čudno što su djeca, rođena u tim okolnostima, proizvod televizije? Ona se od djetinjstva ponašaju kao glumci. Opijaju se senzacijama. Za to su krivi samo roditelji. U stara vremena, kad bi žena bila trudna, slušala bi priče o Prahlādi, Satyavānu i drugim uzvišenim likovima. Tako bi i dijete u utrobi bilo pod utjecajem takvih priča.

Ponavljanje Božjeg imena pročišćuje atmosferu

Eksperimenti u Rusiji i drugim zemljama pokazali su uzajamni odnos između hrane koju jedete i vaših mentalnih sklonosti. Ustanovili su recimo, da je dijete, hranjeno tokom razvoja u maternici sokom od jabuke, pokazivalo ljubav prema jabukama i poslije rođenja. Ponavljanje Božjeg imena pomoći će da se pročisti atmosfera, kao rezultat upijanja svetih zvučnih valova u atmosferu. Moć zvučnih valova vidljiva je iz načina na koji se radio valovi odašiljaju i primaju na velike daljine. Atmosfera zagađena nečistim zvučnim valovima može se pročistiti pjevanjem Božjeg imena.

Isto tako će i čiste misli, čiste riječi i čista djela pročistiti druge zagađene elemente. Ne postoji bolje sredstvo za čišćenje od toga. Potrošene su milijarde na pročišćenje vode Gange. Kakva je korist od toga, kad je Ganga i dalje zagađena ispuštanjem otpadnih voda u rijeku? Prvo treba spriječiti utjecanje prljavih voda u Gangu.

Isto tako treba odstraniti i zle misli koje nastaju u umu i ispuniti ga čistim Božanskim mislima, kroz ponavljanje Božjeg imena. Svatko, tko sudjeluje u bhajanima, treba pjevati Božje ime i time služiti u pročišćenju atmosfere i unapređivanju dobrobiti naroda.

Pūrnachandra Auditorium, Prasanthi Nilayam 03. 03. 1992.

Izvornik: Sanathana Sarathi 04. 92.

 

Morate gledati, slušati, proučavati, promatrati, iskusiti i razmišljati. Samo tada ćete me moći razumjeti. Shvatit ćete da sam ja prema, ljubav, i da dajem samo jednu stvar - ānandu, blaženstvo, kroz ljubav. Moj je zadatak da vam donesem utjehu, ohrabrenje i mir. To znači da su moje osobine iskonske, autentične. Samo je manifestirani lik nov.

Sathya Sai Baba